یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

جشن نیمه شعبان در سراسر کشور/ همه منتظر ظهوریم

جشن نیمه شعبان در سراسر کشور/ همه منتظر ظهوریم

مراسم های نیمه شعبان در سراسر کشور برگزار شد و مردم در جای جای میهن اسلامی میلاد منجی بشریت را جشن گرفتند.

 گروه استان‌ها: همزمان با ایام نیمه شعبان، مردم در سراسر میهن اسلامی، میلاد مهدی موعود (عج) را به جشن نشستند.

مردم در سراسر استان‌ها با برگزاری مراسم‌های مختلف نیمه شعبان را جشن گرفتند برای ظهور امام زمان (عج) دست به دعا برداشتند.  



قم: برگزاری بزرگترین گردهمایی منتظران ظهور گرد گنبد فیروزه‌ای جمکران

منتظران ظهور در شب نیمه شعبان خود را به مسجد مقدس جمکران؛ این میعادگاه انتظار رساندند تا در جشن بزرگ هزار و ۱۸۷ سالگی میلاد حضرت حجت (عج) حاضر باشند و در این شب پر فضیلت با امام منتظر به نجوا بنشینند.

پرچم‌های فیروزه‌ای که یا مهدی ادرکنی بر روی آنان نقش بسته بود، دور تا دور مسجد مقدس جمکران در رقص باد سرد آخرین روزهای زمستان خود نمایی می‌کردند و ریسه‌ها و چراغانی‌های مسجد، چشم هر رهگذری را نوازش می‌داد.

جشن نیمه شعبان در سراسر کشور/ همه منتظر ظهوریم

در جای جای مسجد، عاشقان مهدی موعود مشغول نماز و دعا بودند و برخی‌ها هم ختم صلوات گرفته بودند به نیت فرج. از ظهر روز پنجشنبه مسیر بلوار پیامبر اعظم قم، میزبان زائران مسجد مقدس جمکران بود و بسیاری از ارادتمندان به حضرت نه تنها از شهر مقدس قم؛ بلکه از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور و حتی از دیگر کشورهای اسلامی با پای پیاده مسیر ۸ کیلومتری از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران را طی طریق کردند تا در شب نیمه شعبان در این مسجد حضور داشته باشند.

در بیشتر بخش‌های مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) موکب هایی از سوی قمی‌ها و برخی از استان‌های کشور برپا شده بود که خدمات دهی آنان به زائران خاطرات مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی را تداعی می‌کرد.


مازندران: امام زمان (عج) کرامت محور است

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت با اظهار اینکه حضرت منجی عالم بشریت امام محبت و رحمت است، گفت: امام زمان (عج) کرامت محور است.

حجت الاسلام محمدرضا نصوری صبح جمعه د ر جلسه پرسش و پاسخ با موضوع مهدویت به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت با بیان اینکه معرفت امام در زمان غیبت فقط به آن نیست که بگوییم امام را می‌شناسیم، افزود: معرفت هم از نظر دانش افزایی باشد و هم حس وجود امام را در زندگی داشته باشیم.

وی محبت به امام را اصل اساسی دانست و گفت: باید به این نتیجه برسیم که حضرت، امام محبت و رأفت است و امام جنگ و خونریزی نیست، امامی که نیست هالیوود از آن سخن می‌گوید زیرا امام کرامت محور است و محبت به امام و عاشق امام شدن را باید جدی گرفت.

وی اطاعت از امام را در دوران غیبت مسئله مهم برشمرد و افزود: باید ببینیم چقدر از نایب امام، قوانین و ضوابط اطاعت می‌کنیم و هرکسی به اندازه وسع خود باید کار و مجاهدت کند.


فارس: سومین حرم اهل بین میزبان منتظران ظهور

مردم شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت (ع) مراسم جشن نیمه شعبان را برگزار کردند.

در سراسر استان فارس نیز مردم با برگزاری مراسم جشن و سرور و دعا، نیمه شعبان را به جشن نشستند.

ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مولودی خوانی و سخنرانی و… ازجمله برنامه‌های نیمه شعبان در شهرستان‌های فارس است.


اردبیل: تبیین فرهنگ مهدوی با امیدآفرینی و معرفت افزایی میسر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اشاعه فرهنگ مهدویت در جامعه نیازمند امید آفرینی و معرفت افزایی در بین مردم به‌ویژه نسل جوان است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) و عید بزرگ نیمه شعبان، گفت: فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و مردمی‌ترین فرهنگ در تاریخ بشریت است.

وی افزود: در پرتو فرهنگ مهدویت، امید به کاستن از رنج محرومان، آزادی مظلومان و برقراری عدالت اجتماعی همواره طنین انداز قلب‌های مشتاق و علاقه مند به حضرت مهدی (عج) است که تحقق این مهم موجب می‌شود موضوع انتظار با زندگی عموم مردم ارتباط پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با تاکید بر اینکه مهدویت به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه خود می‌بایست مورد توجه پژوهشگران علمی و دینی قرار گیرد، به ضرورت بهره‌گیری از پژوهش‌های دینی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه اشاره کرد.


بوشهر: همه شیعیان پیوند قلبی بین خود و امام زمان (ع) ایجاد کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه شیعیان پیوند قلبی و ناگسستنی بین خود و امام زمان (ع) ایجاد کنند و حرمت او را نگه دارند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی صبح جمعه در مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان در بندر دیر استان بوشهر، اظهار داشت: یکی از اعتقادات ما شیعیان و محبین و مسلمین، اعتقاد به وجود آخرین موعود و منجی برای عالم است که با آمدنش دنیا را از عدل و آزادی و آسایش و آرامش و کمال عقل و اخلاق خواهد کرد.

اراکی بیان کرد: در تمام ادیان اعتقاد به موعود وجود دارد چون انسان‌ها فطرتا به آزادی و اخلاق و معرفت و عدالت و صلح علاقه دارند.

وی افزود: خداوند نعمت بسیار بزرگ و سرمایه عظیم ۳۰۰ تا ۴۰۰ آیه قرآن و حدود ۶ هزار روایت از زبان رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام در اختیار ما شیعیان قرار داده و این باعث شده اعتقاد ما به موعود با سایر ادیان تفاوت اساسی داشته باشد.


خراسان رضوی: جشن منتظران ظهور در جوار بهشت

روزی خواهد آمد، آن خسرو خوبانی که دولتش پایان‌بخش ظلمت و نویدبخش نور و رحمت بر مؤمنان خواهد بود. مولایی که امید محرومان و مستضعفان و تجلی عدل الهی در زمین است.

روز نیمه شعبان، این آرزو از همیشه به تحقق نزدیک‌تر است، وقتی مؤمنان و منتظران در جوار بارگاه نورانی ه شتمین خورشید ولایت به جشن و سرور نشسته‌اند و برای تعجیل در فرج مهدی موعود (عج) دست به دعا برداشته‌اند.

حرم از سر تا به پا غرق گل و نور شده. از ورودی‌ها تا بلندای ایوان‌ها و مناره‌های حرم مطهر امام انیس النفوس با دسته‌دسته گل‌های بهاری و ریسه‌های نور به میزبانی عید بزرگ شیعیان و مهمانان شعبانیه رفته‌اند. کتیبه‌های تبریک و شادباشی که از فراز ایوان‌های صحن‌های جمهوری اسلامی، آزادی، انقلاب اسلامی و گوهرشاد با یک بیت شعر به پیشواز زائران می‌آیند: «من زنده‌ام به عشق تو یا صاحب الزمان (عج)»، «ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی، دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی» …

هوای خنک و مه گرفته واپسین روزهای زمستانی مشهدالرضا (ع) هم نتوانسته دل‌های مشتاق منتظران مهدی فاطمه (س) را در خانه نگه دارد. از ابتدای صبح امروز، مؤمنان و روزه‌داران با حضور در ویژه برنامه‌های صبحگاهی نیمه شعبان حرم مطهر، گرمای خاصی به صحن و سرای رضوی بخشیده‌اند.

امروز طنین دل‌انگیز دعای ندبه با صدای حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر و همراهی زائران و مجاوران، بیشتر از هر جمعه دیگری دل‌ها را هوایی امام غایب از نظر می‌کرد. جشن نیمه شعبان امسال با روز جمعه مقارن شده و آخرین جمعه قرن، دل‌های منتظران را برای ظهور و حضور عالم آرای امام عصر (عج) بی‌تاب‌تر از همیشه کرده. ذکر مستجاب «اللهم عجل لولیک الفرج» بر لب زائران جاری است و قرائت دعای آل یاسین از جوار بارگاه نورانی امام هشتم صفای دیگری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.