یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

۶۰ درصد کشفیات قاچاق مربوط به کشتی‌های حامل خودرو است


۶۰ درصد کشفیات قاچاق مربوط به کشتی‌های حامل خودرو است

بوشهر- فرمانده مرزبانی کشور گفت: بیش از ۶۰ درصد کل قاچاقی که در سال ۱۴۰۰ کشف شد مربوط به کشتی‌های بزرگ ۲۰۰ تا دو هزار تنی مربوط به حمل خودرو است.

سردار احمد علی گودرزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: مرزداران به صورت شبانه روزی در حال حراست و حفاظت از این آب و خاک هستند و شاهد امنیت پایداری در مرزهای کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق کالا به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است اضافه کرد: در راستای مقابله با قاچاق اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و شاهد افزایش میزان کشفیات در مرزهای کشور هستیم.  


فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کشف شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق طی یک سال گذشته ادامه داد: بخش عمده پرونده‌های تشکیل شده برای قاچاق کالا در کشور دارای ارزش بالای یک میلیارد تومان هستند.

وی با اشاره به اجرای هفت مرحله طرح رعد در کشور برای مقابله با قاچاق بیان کرد: مرزبانان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی در کشف قاچاق موفق عمل کرده‌اند.

سردار گودرزی با اشاره به اهمیت بسیار بالای تعامل و همکاری مرزنشینان با مرزداران تصریح کرد: تقویت تعاونی‌ها در حاشیه سواحل و مرزها امری مهم و ضروری است.

وی از اولویت‌های مرزبانی به پایش تصویری و اقدامات الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی و استفاده از ریزپرنده‌ها اشاره کرد و افزود: امسال حرکت جهادی در مقابله با قاچاق بیشتر از گذشته است.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کل قاچاق کشف شده عمدتاً از کشتی‌های ۲۰۰ تا ۲ هزار تنی مربوط به قاچاق خودرو بوده است گفت: بیشتر کالاهای قاچاق در مرزهای دریایی جنوب کشور کشف شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.