یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

النخاله: حاج قاسم به نماد حامیان قدس تبدیل شد


النخاله: حاج قاسم به نماد حامیان قدس تبدیل شد

در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس و همگام با تحولات اخیر و مبارزات فلسطینی‌ها در برابر عناصر رژیم صهیونیستی، سران مقاومت بار دیگر بر اهمیت توجه به مسأله فلسطین و نیز قدس اشغالی تأکید کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سران مقاومت در برنامه «منبر القدس» بار دیگر از نقش ایران در حمایت از مسأله فلسطین تقدیر کردند.

ابو احمد فؤاد: سردار سلیمانی بخاطر آزادسازی فلسطین جانش را فدا کرد  


در همین ارتباط، معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خاطر آزادسازی سرزمین فلسطین و آزادی ملت فلسطین جانش را فدا کرد.

ابو احمد فؤاد از ملت ایران و مقام معظم رهبری به سبب حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت در فلسطین قدردانی کرد و به روح مطهر امام خمینی (ره) به خاطر اعلام روز جهانی قدس و حمایت از فلسطین و به روح سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» به خاطر حمایت از مقاومت فلسطین برای آزادسازی این سرزمین اشغالی درود فرستاد.

ابو احمد فؤاد گفت: این پیام من به ملت‌های عرب و مسلمان به مناسبت روز قدس است. ما این مناسبت را هر سال گرامی داریم. این گرامیداشت نیز پیگیری پیامی است که امام خمینی (رحمت الله علیه) صادر و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرد. ابتکار امام خمینی (ره) موجب شد وجدان جهانیان در برابر مسئولیت‌های اخلاقی و انسانی شان قرار بگیرد و این تأیید می‌کند حقوق ملت‌های مظلوم با گذشت زمان - خواه کوتاه مدت باشد یا طول بکشد- از بین نخواهد رفت و تباه نخواهد شد. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در افزایش قدرت نیرو‌های انقلابی در جهان سهیم بود.

او همچنین گفت: انقلاب اسلامی، حامی حقوق ملت‌های مظلوم و ملت‌های تحت اشغال و ملت‌های تحت ظلم و ستم به خصوص حقوق ملت فلسطین است؛ به ویژه آنکه انقلاب اسلامی یک نمونه زنده در حمایت از مبارزات ملت‌ها و به چالش کشیدن امپریالیسم جهانی و در صدر آن‌ها آمریکا ارائه کرده است. جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت، حامی محور مقاومت در جهان عرب به خصوص مقاومت فلسطینی است و این از برجسته‌ترین شواهد و علائم حمایت‌های نامحدود جمهوری اسلامی ایران از انقلاب و مقاومت فلسطین است.

او گفت: در این شرایط و در این وقت به ارواح همه شهدای امت اسلامی و عربی و در صدر آن‌ها شهید مبارز [حاج] قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم که زندگی اش را به خاطر فلسطین و آزادی ملت فلسطین و به خاطر آزادسازی سراسر فلسطین فدا کرد. امکان ندارد فداکاری‌های آن مبارز شجاع را برای حمایت از امکانات تسلیحاتی مقاومت فلسطینی در غزه یا مناطق دیگر و نیز کمکهایش را به گروه‌های مقاومت در کشور‌های مختلف عربی فراموش کنیم.

النخاله: حاج قاسم به نماد حامیان قدس تبدیل شد
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: حاج قاسم به شهادت رسید تا نمادی برای همه آنانی باشد که در دفاع از قدس و آزادی قدس مبارزه می‌کنند.

او گفت: درود بر رسول خدا، سلام بر آل رسول الله و اصحاب و دوست داران ایشان. سلام بر شهداء، شهدای مردم فلسطین و تمام شهدای آزادیخواه در جهان. سلام بر اسرا، اسرای قهرمان فلسطین، سلام بر مجاهدان و حامیان فلسطین که از فلسطین و مسجد الاقصی حراست می‌کنند. سلام بر همه شما، امیدواریم هر سالی که می‌گذرد ملت ما به پیروزی نزدیک‌تر شود.

روز قدس امسال در شرایطی از راه می‌رسد که مردم فلسطین در دفاع از قدس و مسجد الاقصی، در مقابل صهیونیست‌های طغیانگر و مستکبران یهود، به شدت سرگرم جهاد و مقاومتند و در میدان مقابله با درغگویانی هستند که برای وارونه جلوه دادن حقایق، جعل تاریخ و نگاشتن تاریخی سرشار از کینه و نفرت از اسلام و مسلمانان تلاش می‌کنند.

مردم بزرگوار ما برای از میان برداشتن برتری جویی و مفسده طلبی اسرائیل صف کشیده اند تا چهره فرزندان تبهکار صهیونیسم را به خاک بمالند، آنان هر روز در حال نبردند و فریاد برمی آورند طغیانگری هر چه که باشد یا هم پیمانان طاغیان هرکس که باشند و لشکر کشی هایشان به هر مقدار که باشد، باز هم قدس برای ماست؛ فلسطین سرزمین ماست و مردم ما اگر چه در تعداد در اقلیتند، اما در اراده قدرتمندند، آنان این راه را درپیش گرفته اند تا ثابت کنند از حمایت قدس، محل معراج پیامبر و سرمنشاء حرکت ما در این مسیر مقدس، شانه خالی نخواهند کرد.

او در ادامه اعلام کرد: امروز مبارزان ما در تمام اراضی فلسطین، از زندان‌ها تا بازداشتگاهها، از تونل آزادی و گردان جنین تا فلسطین ۱۹۴۸، از کرانه باختری قهرمان و تمام شهر‌ها و روستاهایش و در صدر آن‌ها جنین به عنوان نماد مقاومت در حال دفاع و مبارزه اند. از قدس و حامیان قدس تا نوار غزه، دژ مقاومت و شمشیر همواره آماده در دفاع از قدس، که هیچگاه در برابر متجاوزان و قاتلان تسلیم نمی‌شود، در حال دفاع و مبارزه اند. این قیام فلسطینی است که افق را فرا گرفت و با تکیه بر جانفشانی هایش، خود را بر ظلم و استکبار تحمیل کرد و موجب امیدبخشی در وجود مسلمانان و آزاداندیشان جهان شد. این قیام تا رسیدن به پیروزی هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و امتیاز نخواهد داد.

تشییع پیکر احمد عویدات
در همین ارتباط نیز پایگاه خبری فلسطین الیوم اعلام کرد هیئت‌های مقاومت شهید «احمد عویدات» اهل اردوگاه عقبه جبردر شهر اریحا که صبح امروز (سه شنبه) بر اثر اصابت گلوله‌های غدر و کینه صهیونیست‌ها به شهادت رسید را تشییع کردند.

شهید عویدات در جریان درگیری‌ها و رویارویی قهرمانانه ملت فلسطین در مقابل سربازان تروریسم و جنایتکار صهیونیستی «در اردوگاه عقبه جبر» در سحرگاه امروز سه شنبه به شهادت رسید.

این هیئت‌ها تاکید کردند، خون شهدا، قطب نمای همه آزادگان خواهد بود تا راه را برای آن‌ها به سوی قدس و مسجد الاقصی ترسیم کنند.

کمیته‌های مقاومت اعلام کردند: به مردم قهرمان خود، در «اردوگاه عقبه جبر» در شهر اریحا که با سینه‌هایی عاری و عزم راسخ خود در مقابل هجوم دشمن صهیونیستی به این اردوگاه به مقابله پرداختند، درود می‌فرستیم.

کمیته‌های مقاومت تاکید کردند، جنایات طراحی شده و مستمر دشمن صهیونیستی علیه مردم ما هرگز موفق به شکستن اراده مقاومت مبارزان مقاوم ما نخواهد شد و انگیزه و سوختی برای شعله ور شدن مقاومت تا بازگشت و آزادی سرزمین فلسطین خواهد بود.

کمیته‌های مقاومت همچنین از قهرمانان ملت فلسطین و جوانان سرافراز آن خواستند تا رویارویی با دشمن جنایتکار صهیونیستی را در همه جای قدس، کرانه باختری و سرزمین فلسطین اشغالی تا زمان ریشه‌کن کردن آن‌ها از سرزمین مبارک فلسطین تشدید کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.