یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان: بازدید ناوگروه ایران بیانگر عزم متقابل برای صلح منطقه‌ای است


روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان: بازدید ناوگروه ایران بیانگر عزم متقابل برای صلح منطقه‌ای است

 

 

 

همزمان با پایان بازدید رسمی ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندر «کراچی» نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد این سفر مظهر روابط مستحکم دوکشور و عزم مشترک برای صلح منطقه‌ای است.
به نقل از ایرنا، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ۲ ناو و یک زیردریایی پس از بازدید چهار روزه رسمی روز گذشته بندر کراچی را ترک و همزمان با آن تمرین مشترک نیروهای دریایی ایران و پاکستان نیز یرگزار شد.
روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاکستان بر تلاش های مشترک برای ارتقای ثبات منطقه ای و امنیت دریایی برای حفاظت از خطوط ارتباطی دریایی و دریانوردان در منطقه تاکید می کند.
در این بیانیه آمده است: در طول اقامت فرمانده ناوگروه ایرانی و کادر همراه در بندر کراچی، هر دو نیروی دریایی تعاملات حرفه‌ای، دیدارها و جلساتی در مورد موضوعات مربوط به منافع دوجانبه داشتند.
  نیروی دریایی پاکستان افزود: در پایان این بازدید، رزمایش عبوری بین دو نیروی دریایی در آب‌های شمالی دریای عرب به منظور ارتقای همکاری های دریایی انجام شد.
روابط عمومی نیرو دریایی پاکستان اعلام کرد: سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاکستان مظهر روابط مستحکم دوجانبه دو کشور و عزم برای صلح منطقه‌ای است.
روز چهارشنبه ۲۸ دیماه امسال در راستای تداوم دیپلماسی دفاعی تهران و اسلام‌آباد و مشارکت در تامین امنیت در آب‌های بین‌المللی، دو فروند ناوچه و یک فروند زیردریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرای بازدید، وارد بندر «کراچی» در جنوب پاکستان شدند.
همزمان با این بازدید و در همان روز، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریای ارتش پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.
مناسبات دفاعی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در کنار گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری آنان در سال‌های اخیر و رفت و آمد هیات‌های بلندپایه نظامی با رشد چشمگیری همراه بوده است.
روز سی‌ام مرداد ۱۴۰۰ دریابد «محمد امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان طی سفر به تهران با امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.