یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

در ماهیت تروریستی بودن حادثه شاه چراغ هیچ تردیدی وجود نداردچ


در ماهیت تروریستی بودن حادثه شاه چراغ هیچ تردیدی وجود ندارد

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، گفت: فرد تروریست یک عنصر اِنغِماسی بود یعنی صرفاً انتحاری نیست بلکه یک فرد ورزیده است که برای کشتن و گرفتن تلفات به محل اعزام می‌شود.

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت حادثه تروریستی حرم شاه چراغ و شهادت عده‌ای از هم‌وطنانمان در این حادثه اظهار داشت: آنچه مسلم است اصل این اقدام تروریستی است و دلیل آن نیز این است که دقیقاً مشابه تروری است که سال گذشته در همین حرم مطهر رخ داده بود و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود. آن بار نیز حتی اگر داعش مسئولیت آن را به عهده نمی‌گرفت نوع اقدام نشان می‌داد که این حرکت یک حرکت تروریستی است.

  وی ادامه داد: از قبل نیز همزمان با اعدام عوامل تروریستی قبلی، داعش اعلام کرده بود که انتقام آنها را خواهد گرفت. این اقدام بعد از تهدید داعش صورت گرفت لذا در ماهیت تروریستی بودن آن هیچ تردیدی وجود ندارد ضمن آنکه با توجه به مکانی که این حادثه رخ داد، آنها تصورشان این بود که با استفاده از شرایطی که برای زیارت زائران در حرم شاه چراغ فراهم است با سهولت و هزینه بسیار کم دست به چنین جنایتی زده و به اهداف پلید خود برسند.

سنایی راد با اشاره به زمان انتخاب شده برای این اقدام تروریستی گفت: هنگام اذان که ورودی‌ها به حرم مطهر شلوغ تر است تعجیل و ضرورت ورود سریع‌تر نمازگزاران و زائران به حرم، موجب می‌شود حساسیت نسبت به ترددها متفاوت با دیگر زمان‌ها باشد. انتخاب این ساعت برای اقدام تروریستی مشخص می‌کند که طراحی حساب شده بوده و تصور آنها این بوده که نقطه ضعف امنیتی وجود دارد که از آن استفاده می‌کنند و بعد از اذان، نماز برگزار می‌شود که اگر موفق می‌شد در زمان برگزاری نماز از حلقه دوم عبور می‌کرد و به صفوف نمازگزاران می‌رسید مسلماً می‌توانست تلفات بیشتری بگیرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.