یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

اقبال جهانی برای خرید شناورهای ایرانی بسیار است


اقبال جهانی برای خرید شناورهای ایرانی بسیار است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اقبال جهانی برای خرید شناورهای ایرانی بسیار است، گفت: تجهیزات همه ناوشکن‌ها از جمله دیلمان به روز خواهد شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه رونمایی از ناوشکن دیلمان گفت: همانطور که میدانید دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی شناخته شده اما در کنار آن تبادلات اقتصادی در دریای خزر انجام می‌شود و نیاز به یک شناور مجهز با توان بالا به ویژه برخوردار از توان بالگردی داشتیم.

  وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در امر بازدارندگی نقش نیروهای مسلح خود را به عنوان نیروی دریایی ارتش ایفا کنیم، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دیلمان ساخته و تجهیز و امروز به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اولین مأموریت دیلمان را مأموریت صلح و دوستی اعلام کرد و گفت: بازدید از کشورهای همسایه و تبادل آموزشی اولویت اول دیلمان است و البته در برقراری ایمنی دریانوردی و امنیت به طور مؤثر حضور پیدا خواهد کرد.

امیر ایرانی تصریح کرد: ما قطعاً از کلاس جماران، ناوشکن‌هایی در ناوگان جنوب در دست ساخت خواهیم داشت و به طور قطع تجهیزات و فناوری‌های به کار رفته در دیلمان بر روی شناورهای کلاس جماران که در حال دریانوردی هستند نیز انتقال داده شده و آنها نیز مجهز به این فناوری‌ها خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های بسیار قابل توجه صنایع دفاعی کشور، تجهیزات همه ناوشکن‌ها از جمله دیلمان به روز خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۸۷ ثابت کرد آنچه ایرانی‌ها می‌سازند در دریاهای بسیار خروشان و اقیانوس‌ها از پایداری و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند و در همان شرایط اجرای مأموریت می‌کنند به همین دلیل اقبال جهانی برای خرید شناورهای ایرانی بسیار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.